REKLAM ALANI

.Pro domain Nedir ? Kimlerdendir ? Necidir ?

Yazar: Bloglayanadam Tarih: 11:38 Kategori: , , , , , , , , Yorum: Yorum Yap
Arkadaşlar merhabalar, bu yazımda .pro domainleri inceledim ve sizin için yararlı bir makale oluşturmaya çalıştım..

İlk önce şunu söylemek isterim ki .pro domainler projesi olan veya jenerik domain bulamayanlar için müthiş bir fırsattır.Bu domainlerin 1-2 yıl öncesine kadar yıllık kayıtı 49 dolar civarındaydı, fakat Türkiye'de ve tüm dünya da yapılan yeni domain düzenlemesi ile .pro domain'in de fiyatı müthiş derecede düştü, şu an ki fiyatı 6.99 TL civarında.Ancak bu fiyat sizi yanıltmasın,bu domain ileride bir çok kişiye proje kaynagı olacak gibi duruyor.Türkiye de .pro domaininin tanınmasını sanırım haber.pro gerçekleştirdi.Forumlarda okuduguma göre bu haber sitesi'de 1-2 yıldır aktif yani sitenin sahibi de 49 dolar ile domainini reglemiş.

.Pro Domaini Hangi Alanlarda Kullanmalıyız? 

Bu domain hertürlü işte kullanılabilir, fakat .pro denince insanların aklına yabancılar dahil, "program" kelimesi gelmektedir.Bir adet .pro domain ile harika bir program indirme sitesi,program paylaşım sitesi kurabilirsiniz.

.Pro domain alırsam Google'a nasıl bir etkim olur? 

Şunu fark ettim ki insanlar .com - .net - .org gibi domainlerden başka domain almıyorlar, sebebi ise Google tarafından seo'ya etkisi daha çok oluyormuş.Fakat yıllardır takip ettigim kadarıyla Google'da sıralamanın alan adı ile alakası yok.Atıyorum birisi program indirmek istiyor ve Google'a "program indir" yazıyor ve bakıyoruz ki 1. sırada programindir.es gibi bi domain var, 2.sırada ise programmm.com gibi bi domain var, yani önemli olan domainin içindeki kelimelerdir, Google bunu önemser, programmm.com gibi bi domainle Google da yükselmek çok zordur :) dedidigim örnegi Google'a "ingilizce" yazarak deneyebilirsiniz. 1.sırada ingilizce.tk bulunmaktadır.

.Pro alan adının ilerdeki fiyatı nedir ? 

Bence bu tür domainlerin gelecegi çok iyi, çok fazla degil 2-3 yıl sonra en az .com domaini kadar edecegini hatta .com u geçebilecegini düşünmekteyim.İnsanlar .pro domainlerine warez paylaşım siteleri,program indirme siteleri, program tanıtım siteleri kuracak ve tüm dünya çapında bu alan adı çok kısa sürede ünlenecek gibi.

Makalemin sonuna geldim sevgiyle kalın...ha bide .com candır :)
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Yazar Hakkında:
Herkese merhabalar ben Eren Can Eskişehir'de doğdum ve lise hayatında devam ediyorum 3 yıl forum işleriyle uğraştım daha sonra blogger ve wordpress ile ilgilenmeye başladım.3 blogda yazarım.

Bu yazıya yapılan yorumlar:

  1. makalenı sıtemde paylastım bilgin olsun guzel kardesim. linki http://www.gelbenle.com/forum/pro-uzantili-domain-hakkinda-makale-t26.html?p=33#post33 sitemde seni görmek isterim makalelerin çok özgün iletişim için goksan@baskayaelektronik.com

    YanıtlaSil

SEO, blogger eklentileri, kişisel blog, ecanblog,